Katera hrana preprečuje bolezni srca?

Bolezen srca je še vedno najpogostejši morilec po svetu. V tej luči smo za vas pripravili članek, kjer izpostavljamo 16 živil, ki lahko, ko se zaužijejo kot del zdrave prehrane, pomagajo ohranjati zdravje vašega srca.

Poleg hrane seveda obstaja veliko stvari, ki jih lahko storite, da ohranite svoje srce zdravo in brez bolezni. Lahko redno pregledujete stanje vašega srca, imate redno telesno vadbo, prenehate s kajenjem ali sprejmete ukrepe za zmanjšanje stresa v vašem življenju.Vse te stvari lahko pozitivno vplivajo na zdravje srca. Ampak, ena od najpreprostejših sprememb življenjskega sloga, ki bo koristila vašemu srcu, je ta, da opazujete, kaj jeste.

Nekaj deset milijonov ljudi trenutno živi s srčnim popuščanjem, približno polovica teh pa bo umrla v 5 letih po diagnozi.Center za nadzor in preprečevanje bolezni (CDC) opozarja, da je uživanje živil z visoko vsebnostjo maščob, holesterola ali natrija lahko zelo slabo za srce. Torej, ko sprejemate ukrepe za zmanjšanje tveganja za srčne bolezni, je prehrana dober začetek. V tem članku bomo preučili nekaj najboljših živil, s katerimi si boste zagotovili, da boste ohranili močno in zdravo srce

  1. Beluši

Šparglji so naravni vir folata, ki pomaga preprečevati nastanek aminokisline, imenovane homocistein, v telesu. Visoke ravni homocisteina so povezane s povečanim tveganjem za bolezni, povezane s srcem, kot so bolezen koronarnih arterij in možganska kap.

  1. Fižol, grah, čičerka in leča

Fižol, grah, čičerka in leča – znane tudi kot stročnice – lahko bistveno zmanjšajo raven lipoproteinov nizke gostote (LDL) ali “slabega holesterola”. Prav tako so stročnice napolnjene z vlakninami, beljakovinami in antioksidativnimi polifenoli, ki imajo koristne učinke na srce in splošno zdravje.

  1. Jagode

Jagode so polne antioksidativnih polifenolov, ki pomagajo zmanjšati tveganje za bolezni srca. Jagode so odličen vir vlaknin, folatov, železa, kalcija, vitamina A in vitamina C in imajo malo maščob.

  1. Brokoli

Nekatere študije kažejo, da lahko redno uživanje brokolija zmanjša raven holesterola in prepreči bolezni srca.

  1. Chia semena in lanena semena

Ta semena so bogat vir rastlinskih maščobnih kislin, kot je alfa-linolenska kislina. Omega-3 imajo številne koristne učinke, kot je pomoč pri zniževanju ravni trigliceridov, LDL in skupnega holesterola. Prav tako zmanjšajo krvni tlak in zmanjšajo nastanek maščobnih ploščic v arterijah.

Omega-3 zmanjšujejo tveganje za motnje, ki lahko vodijo do srčnega infarkta, kot so tromboza in aritmije.

  1. Čokolada

Temna čokolada je redek primer hrane, ki ima neverjeten okus in je dobra za vas (zmerno).

Znanstveniki so dokazali, da ima temna čokolada zaščitni učinek proti aterosklerozi, ki se pojavi v arterijah, kar povečuje tveganje za srčni napad in možgansko kap.

Zdi se, da temna čokolada preprečuje dva mehanizma, ki sta vključena v aterosklerozo: togost arterij in lepljenje belih krvnih celic, ko se bele krvne celice držijo sten krvnih žil.

Še več, študije so pokazale, da povečanje vsebnosti flavanola iz temne čokolade – ki je spojina, zaradi katere je okusna in bolj živa – ne zmanjša teh zaščitnih koristi.