Zakaj zvezdniške diete niso dobre za nas

Zvezdniške diete neuspeh garantirajo, še preden sploh začnete.

Verjetno ste v nekem trenutku prebrali, kako se prehranjujejo slavni, ali pa spremljate prehranske dnevnike influencerjev. Spraševali ste se, če boste tudi vi dobili takšno postavo ob uživanju zelenega smutija za zajtrk, ohrovt solate za kosilo, ribami na žaru s kuhano zelenjavo za večerjo. Za sladico pa se morda, čeprav bolje da ne, nagradili s koščkom črne čokolade (90%!). Kaj pa stare dobre palačinke z nutelo, McSundae ali ocvrt krompirček? So se vam začeli dodatni kilogrami nabirati samo ob misli nanje? Ste se odločili, da boste kot princesa Kate, ki si enkrat na mesec privošči gumi bombone?

Dr. Charlie Selzer iz Univerze v Philadelphiji pravi:

Ne boste postali Kim Kardashian, Meghan Markle ali Beyonce, če se boste držali njihovega jedilnika.

Če je vaš cilj izgubiti težo ali pa samo izboljšati svoje prehranjevalne navade, potem je veliko boljših pristopov, kot pa diete zvezdnikov. Zakaj torej slednje niso najbolj pameten pristop?

VSAK METABOLIZEM JE DRUGAČEN

Vaš "resting metabolic rate", torej količina kalorij, ki jih vaše telo porabi med počitkom je odvisna od večih dejavnikov. To so vaša starost, teža, geni, spol, stopnja telesne aktivnosti, prehranjevalne navade in mišična masa. Ko pogledamo vse te dejavnike, je možnost, da vaše telo funkcionira enako kot telo Beyonce, ničelna. Zakaj bi se torej prehranjevali kot ona in pričakovali enake rezultate?

Različni tipi teles različno porabljajo kalorije
Različni tipi teles različno porabljajo kalorije

Prav tako moramo pogledati razmerje makro nutrientov (beljakovine, maščobe in ogljikovi hidrati). Nekomu bo težo zmanjšal večji vnos beljakovin, pri drugemu pa bo takšna dieta težo zvišala, enako je pri ogljikovih hidratih in maščobah.

Ugotoviti morate, kakšno je razmerje nutrientov, ki ustreza vašemu telesu. Diete, ki bi ustrezala vsem, ni. Poglejmo še primer. Recimo, da trenirate več kot pa trenira Beyonce. Če boste jedli, kot vam svetuje Beyonce, boste utrujeni, predvsem pa lačni. Vaše telo namreč potrebuje več hrane, da lahko ob intenzivnem treningu funkcionira. In ker boste lačni, boste jedli – več. Kaj to pomeni? Namesto izgube telesne teže, se bo vaša teža zvišala.

ODPOVED HRANI BREZ POTREBE

Občutljivost ali alergija na določeno hranilo je manj pogosta, kot se zdi dandanes. Gluten, laktoza in sladkor so postali sovražniki št.1. Ljudje, med njimi tudi zvezdniki, za svojo slabo počutje velikokrat krivijo določeno sestavino. Ob tem ne pomislijo, da jim morda škodi samo količina zaužite sestavine. Če bo torej nekdo pojedel 200g sladkorja ali spil liter mleka na dan, se bo to zagotovo poznalo na počutju.
Če sami ne boste občutili simptomov po tem ko jeste določeno živilo, je brez pomena, da se ga izogibate.
Kot primer, če boste klasično pico zamenjali z bio brezglutensko, brezlaktozno alternativo, boste pristali na začetku. Še vedno boste imeli potrebo po mastni pici s hrustljavo skorjico.
Pomembno je, da so vaše potrebe po hrani zadovoljene. Seveda imamo v mislih primerne količine, star rek pravi "ni vsak dan praznik".

NE OBDRŽIJO SE NA DOLGI ROK

Ojoj, nimate osebnega kuharja, ki bi vam vsak dan pripravljal zdrave jedi? Vaše restavracije ne ponujajo jedi kot tiste, v katere zahaja Kylie Jenner? Če se boste sami odločili pripravljate jedi, ki jih Beyonce pripravi njen osebni francoski (ker je italijanski na dopustu) kuhar, vam bo to vzelo preveč časa in energije in na koncu boste jokali v vaš 6-kepični sladoled.

Drug primer so sedaj popularne ketonske ali LCHF diete, visokoproteinske diete (ob tem se nam postavlja vprašanje, zakaj ni nobene visokoogljikovohidratne diete?!?!) itd. Tudi te se ne obdržijo na dolgi rok, saj se telo prenasiti maščob, telesna teža pa se zviša.

POPOLNA SPREMEMBA DIETE IMA LAHKO OBRATEN UČINEK

Ste bili do sedaj navajeni na dieto, ki je vsebovala predvsem ogljikove hidrate (mmm, svež kruh) pa boste v enem dnevu preklopili na visokoproteinsko dieto, bo to šok za telo. Bolj, kot boste spremenili, težje se boste navadili. Zato začnite počasi, odvzemajte, dodajajte, korak za korakom.
Enako je s kalorijami. Navajeni ste bili na 2200 kalorij na dan. Odločili ste se, da jih boste sedaj pojedli samo 1500. Takšne drastične spremembe se končajo z že zgoraj omenjenim, jokom v sladoled, z martinijem v roki.

NASVETI ZVEZDNIKOV NISO NUJNO RESNIČNI

Zvezdniške diete niso nujno resnične
Zvezdniške diete niso nujno resnične

Vam govorijo, da je zeleni smuti in brokoli solata nekaj najboljšega. Hvalijo se s popolnimi mišicami, do katerih so prišli s pomočjo te diete. Ste kdaj pomislili, da so tudi zvezdniki ljudje, ki imajo radi McSundae Deluxe, priskrbijo pa si lahko tabletke za izgubo teže in razne zaviralce lakote, do katerih vi nimate dostopa?

Če seštejemo, diete niso za vsakogar. Ni neke splošne diete, ki bi delovala za vse ljudi. Za vas popolno postavo boste dosegli z veliko truda, telesne aktivnosti, zdrave prehrane in tudi z odrekanjem (adijo sladoled vsak dan). Ne verjemite vsemu, kar slišite in vidite od zvezdnikov, ker ne veste kaj je v ozadju.Postavite si svoje cilje in jim sledite. Z zdravo prehrano (v pri tem imamo v mislih predvsem bio, brezlaktoze, brezglutena) ne pretiravajte, vse v normalnih količinah. Prepričani smo, da boste z nekaj truda dosegli lepe rezultate. Pa srečno!

ps. Enkrat na teden si lahko brez problema privoščite tudi palačinke z Nutello. 🙂